Amikor gyűjtöttem az anyagokat a Fekete-Fehér Képregényantológiához, igyekeztem olyan képregényeket bemutatni, amelyeket még nem, vagy csak alig ismerhetett a magyar olvasó. Szentül meg voltam győződve, hogy Reg Smythe (1917-1998) 1957 óta munkanélküli kocsmatölteléke, Andy Capp az előbbiek közé tartozik. Teljesen véletlenül derült ki nemrég, hogy nem így van, egyszer már találkozhattunk vele, csak nem tudtuk, hogy ő az.

A Füles rejtvénymagazin 1969/40-es számában jelent meg ez a "képrejtvény":

AndyCapp_Fules1.jpg

Hát ez bizony Andy Capp. Se a figura, se a szerző neve nincs ugyan feltüntetve, de akkor is. És a negyedik kocka? Igen, az is szerepelt a lapban, hátul, a "megfejtések" között.

AndyCapp_Fules1969_4.jpg

Beszkenneltem, helyreállítottam a képcsíkot, kicsit megtisztítgattam, íme egyben. Mivel Smythe több mint 1500 Andy Capp-képsort készített, az eredeti megjelenésről csak annyit lehet biztosan tudni, hogy a Daily Mirror-ban lehetett, és mivel a figura elég komoly fejlődésen ment át az évek során, a rajzstílusból következtetve valószínű, hogy nem sokkal a magyar megjelenés előtt.

AndyCapp_Fules.jpg

Szerző: Bayer Antal  2012.07.28. 18:02 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kepregenymuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr774683808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása