A Képregénymúzeum olvasói tudják, hogy nem a Yellow Kid volt az első képregény - legfeljebb az első amerikai, és az első, amelyik rendszeresen kezdte alkalmazni a szóbuborékokat. Azt is tudják, hogy az első képregények készítőjének a büszke címére a blogot illusztráló genfi Rodolphe Toepffer a legesélyesebb, akinek a munkái kalózfordításokban eljutottak Amerikába. De jutott bőven ihlet az USA-ba Angliából is, hiszen ott alkották meg az első "képregényhőst" (Toepffer figurái csak egy-egy történetben szerepeltek, így ő valójában a "graphic novel" elődjének is tekinthető).
Az első figura, aki rendszeresen szerepelt képaláírásos történetekben, az angol Ally Sloper volt. Kalandjai 1867-ben kezdődtek a Punch című szatirikus lappal rivalizálni próbáló Judy magazinban. Megalkotója Charles H. Ross ponyvaíró volt, aki eleinte maga is rajzolta az egyoldalasokat, ám hamar átengedte ezt a szerepet feleségének, (jav:: élettársának, újabb kutatások szerint nem voltak házasok), a francia születésű Emilie de Tessier-nek, aki a Marie Duval művésznevet használta. Ross ugyanis sajnálatos módon nem tudott rajzolni... Duval az első pillanattól segített neki tuskihúzóként, ám úgy tűnik, a házaspár hamar belátta, hogy egyszerűbb, ha az asszony teljesen átveszi a rajzolói feladatot.
Ally Sloper történetéről röviden a Toonopedián lehet olvasni, itt pedig a kiváló képregénykutató, Roger Sabin tanulmánya található (angolul, persze). A sorozat - rajzoló- és helyváltással - 1916-ig bírta szusszal. Az alábbi három egyoldalas mint 1874-ből származik.