Pusztai Pál (1919-1970) kultikus figurája a Ludas Matyiban szerzett hírnevet alkotójának az 1950-es és 1960-as években. Valószínűleg a legismertebb magyar "comic strip", bár sosem nevezték képregénynek, képsornak, legfeljebb "több képből álló karikatúrának".

Jucika_muerto.jpg

Jucika_ebreszt.jpg

Jucika_1950.jpg

Jucika1959.jpg

Jucika_Gagarin.jpg

Jucika_nagymosas.jpg           Jucika_protekcio.jpg

Szerző: Bayer Antal  2012.06.16. 19:53 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kepregenymuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr714634763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kferry001 2012.07.11. 05:25:25

Borlóy Androvitzky Károly (Budapest, 1922. január 26. – Budapest, 2000. június 27.) magyar sakkmester és költő.
A Fondorlatos Jucika című képregényalbum 2009 februárjában került a könyvesboltokba. BAK ebben Pusztai Pál hírneves karikaturista képeit, rajzait „verselte meg”. A kézirat és a hozzá tartozó rajzok már 1970-ben elkészültek, azonban Pusztai Pál váratlan halála miatt akkor nem adták ki.

Bayer Antal · http://neroblanco.blog.hu 2012.07.11. 08:52:54

@kferry001: Köszi a kiegészítést. Olvastam én is erről a kiadványról, de még nem láttam sehol. Őszintén szólva kicsit tartok tőle, hogy milyen verseket tarthatott Jucikához illőnek a szerző. Nemsokára közreadok egy újabb adagot, szereztem pár régi Ludas Matyit, már be is szkenneltem a stripeket.

Édua84 2016.07.15. 11:29:09

Nekem megvan a kiadvány. A versek nagyon aranyosak és játékosak. Kár, hogy a költő nem írt az összes létező képsorhoz. Amit kifogásoltam, az a képek minősége, amik sajnos nem lettek felújítva, javítva, hanem csak úgy lettek (nyilván) a régi Ludas Matyikból "kiollózva".
süti beállítások módosítása